گزارش خرابی لینک
لینک خراب شده را به ما اطلاع دهید تا اصلاح کنیم .
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
آخرین اخبار اندرویدی :
0% امتیاز
نظرات : 0 دیدگاه
نویسنده : آیدیا تیم
موضوعات : آموزش ها

de0f59ffb6e392c5de727349d6a5202e_XL

اختلالات اینترنت و موبایل، پاسخگویی نامناسب به مشترکان، عدم پایبندی به قرارداد یا SLA و حل نکردن مشکلات کاربران از جمله مواردی است که مشترکان را از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت یا اپراتورها گلایه‌مند می‌کند. مشترکان ناراضی از خدمات اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت، باید برای شکایت از این شرکت‌ها چه اقدامی کنند؟ ما در این مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم.

برای شما هم پیش آمده که از سرویس‌دهنده‌ی اینترنت و موبایل خود ناراضی بوده و از ارائه‌ی خدمات و پشتیبانی این شرکت‌ها گلایه داشته باشید. در این مواقع بهترین کار این است که از شرکت‌های مذکور به مراجع ذی‌صلاح شکایت کنید.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مرجع اصلی رسیدگی به شکایات شما از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطی مانند موبایل و اینترنت است؛ زیرا شرکت‌های مذکور پروانه‌ی فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که زیر مجموعه این وزارت است دریافت می‌کنند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه‌ی ۱۹۵ را برای شکایت از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطات ثابت، ارتباطات سیار، رادیویی و پست راه‌اندازی کرده است که از دو طریق می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد؛ سامانه‌ی اینترنتی و تلفنی دو راهکار اصلی برای این کار است.

سامانه اینترنتی ۱۹۵

برای شکایت در سامانه‌ی پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانید به آدرس اینترنتی سایت ۱۹۵ یا به صورت مستقیم از این آدرس وارد صفحه ثبت شکایات شوید.

screenshot-195-ict-gov-ir-2015-12-28-15-51-41_b5cf9

screenshot-complaint-cra-ir-2015-12-28-15-54-40_8db36

همانطور که در بالا می‌بینید ابتدا باید مشخصات جغرافیایی خود را مشخص کنید و بعد از آن نوع خدماتی که از آن شکایت دارید. اگر شکایت شما از اینترنت ADSL و وایمکس است باید بخش ارتباطات ثابت و اگر از خدمات اپراتور موبایل شکایت دارید باید بخش ارتباطات سیار را در فیلد سرویس انتخاب کنید.

screenshot-complaint-cra-ir-2015-12-28-15-56-33_31ce9

بعد از مشخص کردن نوع سیستم باید نوع شکایت و نام اپراتور را مشخص کرده و با ورود کد امنیتی نمایش داده شده به مرحله‌ی بعد بروید.

screenshot-complaint-cra-ir-2015-12-28-15-56-59_eb98e

در این مرحله ابتدا باید مشخصات هویتی خود از جمله کد ملی را وارد کرده و پس از انتخاب نوع شکایت و نوشتن متن شکایت مستندات خود را پیوست کنید.

در نهایت دکمه ارسال را بزنید تا شکایتتان ثبت شده و به شما شماره پیگیری دهد.

screenshot-complaint-cra-ir-2015-12-28-16-02-09_2bad3

سامانه تلفنی ۱۹۵

برای شکایت به سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کافی است با شماره ۱۹۵ تماس برقرار کرده و شکایت خود را به یکی از اپراتورها گفته تا ثبت شده و پیگیری شود.

توجه داشته باشید که قبل از انجام شکایت اینترنتی یا تماس با مرکز تلفن ۱۹۵، حتما مواردی چون کدملی، کدپستی و شماره پرونده خود را آماده کنید.
نظرات
Comments

دیدگاه شما

ارسال نظر
( الزامي )
(الزامي)
آمار بازدید
تبلیغات